Wetenschappers / educational researchers
- William McCallum - homepage
In de post verwijzen we onder andere naar vakdidactische literatuur. Hier een referentielijst.
- Arcavi, A. Symbol Sense: Informal Sense-making in Formal Mathematics. (weblink / post)
- Engeström, Y. (1991). Non scolaer sed vitae discimus: Toward overcoming the encapsulation of school learning. Learning and instruction vol 1, pp243-259. (post)
- McCallum, W. (2010). Restoring and balancing. In Z. Usiskin, K. Andersen, & N. Zotto (Eds.), Future curricular trends in school algebra and geometry: Pro-ceedings of a conference (pp. 277{286). Charlotte, Information Age Publishing Inc. (post)
- Meester, R. In reactie op Hessel Pot. Euclides 85/2 pp 76-77 - (weblink / post)
- Nijland, F. Mirroring interaction, an exploratory study into student interaction in independent working. Proefschrift. Universiteit van Tilburg. (proefschrift online / post)
- Card tricks the power of 3 (post)
- Table of 9 on your fingers (post)
- BBC documentaire - Fermat's last theorem (post)
- Guido Weijers in Axestos over twee bekende misconcepten in de kansrekening (post)
- Dan Meyer over Amerikaanse schoolboeken - TED (post)
- Vermenigvuldigen als de Maya's (post)